Perkhidmatan awam Lembah Kelang

Public, transport, Rapid, Monorail, KTMB, Kommuter, Teksi, Taxi, Bus, Local, e-hailing

Cari Blog Ini

Rabu, 2 September 2009

Program Diskaun (Rebat) Pengguna Kerap Lebuhraya

Program Diskaun(Rebat) Pengguna Kerap Lebuhraya adalah program ganjaran diskaun untuk pengguna lebuhraya yang menggunakan kad Touch ‘nGo/SmartTAG dengan jumlah transaksi sebanyak 80 atau lebih dalam sebulan akan diberikan diskaun sebanyak 20% daripada jumlah pembayaran tol. Diskaun ini diberikan secara rebat.

Program ini bertujuan untuk meringankan beban pengguna yang kerap menggunakan jalan bertol untuk berulang-alik ketempat kerja

Ia terbuka kepada semua pengguna lebuhraya untuk kenderaan Kelas 1 (kereta) yang membayar tol menggunakan kad Touch ‘n Go/Smart TAG.


Pemandu kenderaan bukan Kelas 1 (Kelas 2, 3, 4 & 5), Pemandu kendenderaan Kelas 1 yang membayar tol mengunakan tunai dan Kad Fleet and Bix Xs Touch n’ Go TIDAK layak untuk mendapat faedah ini.

85,000 pengguna lebuhraya sedia ada yang menggunakan lebuhraya sekerap 80 kali atau lebih dan menggunakan kad prabayar Touch ‘n Go untuk membayar tol.

Pihak Kerajaan dijangka akan membayar rebat ini setahun.

Pengguna boleh menebus nilai rebat di 136 Kaunter-kaunter Pusat Jualan di Lebuhraya terpilih dan juga Kaunter Jualan Touch ‘n Go Untuk keterangan lanjut sila lawat http://www.llmnet.gov.my/

Tiada ulasan: