Perkhidmatan awam Lembah Kelang

Public, transport, Rapid, Monorail, KTMB, Kommuter, Teksi, Taxi, Bus, Local, e-hailing

Cari Blog Ini

Jumaat, 25 Oktober 2013

LEBUHRAYA SHAH ALAM KE RAWANG (LATAR) PENGHUBUNG PANTAI BARAT

Lebuhraya baru di Selangor menghubungkan  Kuala Selangor, Assam Jawa, Ijok, Batang Berjuntai, Kota Puteri, Puncak Alam, Shah Alam, Bukit Jelutong, Sungai Buloh, Kundang, Rawang, Petaling Jaya dan Kuala Lumpur dan seterusnya inaya adalah gabungan lebuhraya Shah Alam terus ke NKVE persimpangan di antara Rawang.


KL-Kuala Selangor Expressway Berhad, pemegang konsesi Lebuhraya Latar baru sebagai laluan alternatif, pintu masuk ke Pantai Barat Utara Semenanjung Malaysia untuk pemandu yang mencari laluan alternatif untuk membuat perjalanan pulang mereka di musim perayaan.

Latar Expressway menyediakan dua (2) terminal sedia ada untuk 24 Jam Touch ' n Go perkhidmatan tambah nilai kad di lorong bagi pengguna jalan raya di Plaza Tol Kuang Timur dan Plaza Tol Kuang Barat.
Dengan empat tambahan ( 4) lorong baru Latar Expressway membuat jumlah yang ada bagi enam (6) lorong itu menyediakan ketersediaan maksimum dan kemudahan sebagai pemandu boleh top-up Touch n 'Go di lebuh raya pada bila-bila masa tanpa sebarang atau perlu meninggalkan lebuh raya.



Latar Expressway mengesyorkan bahawa pemandu merancang perjalanan mereka dengan baik dengan memeriksa kenderaan mereka, mematuhi had laju, mengamalkan sikap pemanduan defensif positif dan mengambil banyak rehat sebelum memulakan perjalanan mereka terutama dalam perjalanan yang jauh , dan jika perlu, ambil masa untuk berehat di kawasan R & R sepanjang lebuh raya jika seseorang itu keletihan.

Sekiranya pemandu menghadapi masalah di sepanjang Lebuhraya Latar ini, pemandu boleh memanggil Line Latar di talian 03 6145 1515. Latar Expressway mempunyai empat persimpangan yang menyediakan akses bersedia untuk Pantai Barat melalui Kuala Lumpur di Taman Templer , PLUS Lebuhraya Utara-Selatan , dan melalui Koridor Guthrie .
klik untuk lebih jelas

Untuk makluman semua pengguna pihak LATAR sama sekali TIDAK PERNAH mengeluarkan sebarang KENYATAAN BERTULIS MAHUPUN PERSETUJUAN SECARA LISAN dimana-mana mensyuarat BAGI MEMBERI KEBENARAN ATAU MEMBENARKAN mana-mana kenderaan melakukan pusingan U di susur masuk Kundang.

En Tai Kean Sin, Pengurus Besar, Projek serta En Fakrurazi Zakaria, Pengurus, telahpun mengulas dengan lebih lanjut di mesyuarat tersebut bahawa laluan U-turn TIDAK DIBENARKAN dan TIDAK BERSETUJU sama sekali di atas faktor keselamatan dan Undang–Undang.

En Tai telah mengulas lanjut rekabentuk laluan tersebut adalah bagi laluan sehala dan telah diwartakan sebagai Jalan Sehala. Adalah tidak selamat dan merbahaya kepada pengguna jika laluan tersebut digunakan sebagai dua-hala. Ia juga bertentangan dengan Undang-Undang jalanraya

Akibatnya telah banyak kemalangan berlaku di persimpangan tersebut lihat video di bawah


Maka jangan berfikir kemudahan anda dengan menidakkan orang lain yang juga pengguna jalaraya tersebut lebih-lebih lagi kepada pengguna motosikal sama ada kecil atau besar. Nyawa lebih penting dari segala yang ada kasihanilah orang yang sedang menanti anda di rumah atau sekurang-kurangnya fikirkanlah kesusahan orang lain dan bersyukur.

Alamat web dan FB
Website : http://www.latar.com.my/
FB LATAR https://www.facebook.com/latarexpressway

1 ulasan:

Nor berkata...

Assalamualaikum.
kami menyediakan perkhidmatan towing kenderaan (car carrier) 24jam dgn harga yg sgt berpatutan.
sila hubungi en jamil 019-6311168@012-3587959.terima kasih