Perkhidmatan awam Lembah Kelang

Public, transport, Rapid, Monorail, KTMB, Kommuter, Teksi, Taxi, Bus, Local, e-hailing

Cari Blog Ini

Khamis, 1 Februari 2018

Laluan Transit Mass Rapid pertama di negara ini; Sungai Buloh - Kajang

MRT SBK Line mengintegrasikan 7 lokasi / stesen dengan talian kereta api sedia ada dan 16 stesen yang dilengkapi kemudahan taman & naik. Barisan ini menghubungkan anda ke Sungai Buloh (barat laut KL) dan Kajang (tenggara KL) melalui laluan sejauh 51 km. Ia terdiri daripada 41.5 km penunjuk jalan dengan 24 stesen dan segmen terowong 9.5 km dengan 7 stesen bawah tanah.




Operasi kereta api MRT SBK Line sepenuhnya automatik dan dikendalikan dari Pusat Kawalan Operasi (OCC) di Depoh Sungai Buloh dan Pusat Kawalan Cadangan (BCC) di Depot Kajang.




Seluruh laluan MRT SBK siap sepenuhnya untuk penumpang menjelang Julai 2017. Fasa 1 MRT SBK Line akan membawa anda dari Sungai Buloh (stesen 1) ke Semantan ( stesen 12), pada anggaran masa perjalanan kira-kira 30 minit. Semua tren akan kembali ke Sungai Buloh di portal utara berhampiran stesen Semantan.

Fasa 2 garisan akan membawa anda dari Sungai Buloh (stesen 1) ke Kajang (stesen 31). Anggaran masa perjalanan adalah 86.3 minit. Semua tren akan beroperasi pada kekerapan 3.5 minit pada waktu puncak.

Lawat website https://www.myrapid.com.my/

Tiada ulasan: