Perkhidmatan awam Lembah Kelang

Public, transport, Rapid, Monorail, KTMB, Kommuter, Teksi, Taxi, Bus, Local, e-hailing

Cari Blog Ini

Rabu, 21 Februari 2018

Perkhidmatan Uber dan Grabcar

Di Malaysia, perkhidmatan Uber dan Grabcar meningkat secara mendadak. Ramai yang mengambil peluang ini dengan mendaftar dan memandu kemudian memperoleh pendapatan.Uber dan Grabcar semakin mendapat sambutan dalam negara. Malah ia semakin mendapat sokongan dan dokongan dari beberapa pihak berwajib. 


Kedua-dua perkhidmatan pengangkutan ini telahpun beroperasi di Malaysia. Ia merupakan sistem pengangkutan yang wujud di seluruh dunia dan semakin laris digunakan. Bukan sekadar perkhidmatanya yang efisyen kerana mampu ‘pick up’ penumpang di mana sahaja malah tambangnya yang jauh lebih murah berbanding teksi. Uber dan Grabcar memiliki sistem yang sama iaitu memerlukan aplikasi yang dimuat turun dan proses membayar pun sama iaitu sama ada tunai atau debit akaun.



Penetapan tambang bagi Uber berjalan seiring dengan masa dan jarak semasa penumpang. Manakalah Grabcar pula telah menetapkan harga tambang secara estimated sebelum perjalanan penumpang dimulakan. 




Uber dan Grabcar masing-masing punya kelebihan. Anda harus jadi pengguna yang bijak untuk perkhidmatan ini. Di masa yang sama, mengetahui beza Uber dan Grabcar sangat membantu agar anda dapat membuat pilihan dengat tepat.

Klik untuk ke web Grab https://www.grab.com/my

Applikasi phone google app https://play.google.com/store/apps/

Tiada ulasan: